m a t a WR

Friday, October 7, 2011

aku kesal-WR

tadi, aku lihat sepasang suami isteri.
BAHAGIA.
owh, baru berkahwin agaknya.
eh,jiran depan rumahku.
ALHAMDULILLAH.
si isteri sedang hamil.
aku senyum.
melihat kebahagiaan pasangan itu.

"ya Allah, kurniakanlah aku suami yg boleh menjadi pemimpin kepadaku.
suami yg ilmu agamanya lebih dari ilmu agamaku.
agar nnt dia boleh menjadi imamku."

kulihat dunia sekarang, aku cari jawapan untuk satu persoalan.
DIMANA BATASNYA?
remaja yg berpasangan tanpa sebarang ikatan yg sah.
bertepuk tampar,berpelukan..
ahhhh...dimana akhlaknya?

dan disini, ingin aku luahkan rasa kesal.
berita yg semakin asyik disiarkan..
kes PEMBUANGAN BAYI.
bayi 'senyap' & 'kaku' di longkang, tong sampah, sungai dan dimana lg?
andai dunia ada tempat paling jijik,
mungkinkah di situ bayi itu 'ditidurkan'?
ya Allah, di mana silapnya?

ini semua permainan dunia!
REMAJA, berwaspadalah!


No comments: