m a t a WR

Wednesday, February 29, 2012

fikir

rabu 4:34 petang

aku sendiri.
bila aku hayati hidup, sedih.
banyak perkara yang mengelirukan sebenarnya.
tanya pada diri apa kehidupan, masih belum dapat jawapan.

aku kenang kisah-kisah dulu.
pernah satu ketika aku tersadai.
lintang pukang. ahhhh!
semua orang persetankan saja.
aku bangun dengan kaki yang belum pasti.
kerana apa?

MARI!
aku huraikan.

terlalu bergantung pada apa ada.
yakin aku entah kemana.
penakut tak semena-mena.
sifat yang masih tak membuka ruang dan peluang.
fikiran yang sempit masih di bawah longkang.

bila buka mata, apa yang ada?
persaingan dan halangan.
ada yang positif ada yang negatif.

apa ya sebenarnya yang aku belum kuat?
FIKIR.

pekik mekik belum cukup.
aku diam saja. manusia masih menganga mengata.
impikan hidup tanpa JIKA,
masih aku punya waktu?
FIKIR.
-WR-

No comments: